۱۰ فنون بازاریابی که باید از اپل بیاموزید

۱۰ فنون بازاریابی که باید از اپل بیاموزید

اگر حس می کنید که باید در زمینه ی مارکتینگ شرکت تان تغییرات اساسی به وجود آورید، اول از همه نیاز دارید که فنون بازاریابی برند های بزرگ و موفق را بررسی کنید و از آن ها الهام بگیرید و بعد به کمک یک تیم متخصص مارکتینگ شروع کنید به اقدامات سازنده و متفاوت. مطالعه ی فنون بازاریابی اپل می تواند برای هر صاحب کسب و کاری بسیار الهام بخش باشد. این محتوا از وب سایت زیر برداشته شده و برای مطالعه ی موضوعاتی از این دست می توانید به آن مراجعه کنید.

مارکتینگ و برندینگیکی از راه های یادگیری فنون بازاریابی، مطالعه ی فنون بازاریابی برند های بزرگ دنیاست. در این مقاله در کافه آبی نکاتی در مورد شیوه های مارکتینگ اپل را می خوانید.

وقتی که صحبت از بازاریابی محتوا یا content marketing می شود، باید بدانید که هیچ شرکتی این کار را بهتر از اپل انجام نداده است. اما سوال اینجاست که چه رازی پشت کمپین های بزرگ مارکتینگ اپل وجود دارد؟

اولین ویژگی مهم مارکتینگ اپل این است که استراتژی مارکتینگ این برند بر قدرت بی چون و چرا ی سادگی و مینیمالیسیم تکیه کرده است. به دلیل همین ویژگی است که شما در هیچ یک از تبلیغات اپل نمیبینید که به شما توضیح دهند محصولات اپل را از کجا، یا چگونه یا چرا بخرید. در واقع اپل ترجیح می دهد که محصولاتش خودشان را معرفی کنند و با مخاطب حرف بزنند. به قول ما ایرانی ها “مشک آن است ک خود ببوید، نه آن که عطار بگوید.”

اپل با کیفیت بالای محصولات،

تبلیغات ساده و شیک و ظاهر زیبا ی محصولات خود معرفی می شود، نه با یک دنیا شعار تبلیغاتی رنگارنگ! این همان کاری است که شما هم باید انجام دهید… اول از همه آن قدر کیفیت و ظاهر محصولات تان را ارتقا دهید که خودشان با مشتری صحبت کنند نه شما.

۱۰ فنون بازاریابی که باید از اپل بیاموزید

۱۰ فنون بازاریابی که باید از اپل بیاموزید

داستان سرایی های طولانی و پیچیده و زرق و برق را فراموش کنید. تبلیغات شما تا جای ممکن باید ساده و بدون عواملی باشد که حواس مخاطب را پرت می کنند. ساده بودن تبلیغات باعث می شود تا پیام شما راحت تر به بیننده ها منتقل شود و تاثیر طولانی مدت تری بر ذهن ها بگذارد. در اصل سادگی یکی از فنون بازاریابی محسوب می شود که اگر به خوبی اجرا شود بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

درس مهم دیگری که باید از فنون بازاریابی اپل یاد بگیرید این است که هیچ وقت نباید قدرت بالای نقد و نظرات مشریان را دست کم بگیرید.

حتما بخوانید در کافه آبی

کدام پیش بینی های استیو جابز در مورد آینده تکنولوژی درست از آب درآمدند؟

چگونه فالور های اینستاگرام خود را به کا ( K ) تبدیل کنیم؟

چگونه از اینستاگرام به صورت مفیدتر استفاده کنیم؟

برای اینکه بتوانید از نقد و نظرات مشتریان خود استفاده کنید، می توانید کمپین هایی طراحی کنید و در ازای هر ویدیو یا عکس یا هرمحتوای نقدی که مشتری از خود منتشر کرد، یک امتیاز به مشتری بدهید. مثلا یک پیشنهاد ویژه مثل تخفیف، سمپل و …

فقط یادتان باشد که در تمام این نقد ها نام و نام خانوادگی و عکس پروفایل مشتری موجود باشد. اگر کسب و کار شما B2B است ( یعنی مشتریان محصولات یا خدمات شما خودشان یک تولید کننده یا بنگاه خدماتی به حساب می آیند ) می توانید در زیر هر نقد و نظری که از آن ها منتشر می کنید، لینک سایت شان را هم بگذارید تا اعتبار آن بیشتر شود.

۱۰ فنون بازاریابی که باید از اپل بیاموزید

۱۰ فنون بازاریابی که باید از اپل بیاموزید

ادامه ی فنون بازاریابی که باید از اپل بگیریم را بخوانید تا بتوانید مثل اولین شرکت تریلیون دلاری دنیا فوق العاده باشید

۱- ساده باشید

در مارکتینگ اپل هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چطور محصول را تهیه کنید یا آن را از کجا بخرید وجود ندارد. در عوض تمام تبلیغات و پیام های بازاریابی اپل بسیار ساده بود بود پیام را بسیار صاف و روراست به مخاطب می رساند. تبلیغات پرسر و صدا و نما های شلوغ پیام شما را به خوبی منتقل نمی کند. طرح های گرافیکی ساده پیام شما را به خوبی منتقل می کنند.

۲- محصول تان را در ذهن ها جا بیندازید

یکی از دیگر فنون بازاریابی این است که محصول تان را با کمک اینفلوئنسری که مناسب شخصیت برند شماست در فضا های مجازی مثل اینستاگرام معرفی کنید. از همان دفعه ی اولی که یک اینفلوئنسر از محصول شما استفاده کرد و فالور های او فایده ی محصول شما را فهمیدند، دانه ی اصلی را کاشته اید و باید کم کم منتظر رشد کردن و به بار نشستن محصول خود باشید.

۳- استفاده از قدرت نفوذ نقد مشتریان یکی دیگر از فنون بازاریابی است

اپل در این زمینه بسیار عالی عمل کرد. یک سمپل یا یک پیشنهاد ویژه می تواند یک محرک خوب باشد برای اینکه مشتریان شما نظرات و نقد هایشان در مورد محصولات شما را به اشتراک بگذارند. البته شیوه ی به اشتراک گذاری آن توسط مشتریان و سایر شرایط و قوانین آن بسیار مهم است و باید به صورت فکر شده از طرف شما یا یک تیم مارکتینگ حرفه ای تعیین شود تا نظرات بیشترین تاثیر ممکن را روی مخاطب بگذارند.

۴- بیشتر روی ارزش کالا و خدمات تان تمرکز کنید نه قیمت آن

یکی از واضح ترین ویژگی های شرکت اپل این است که هیچ وقت در جنگ قیمت ها وارد نمی شود. آن ها همیشه محصولات شان را در قیمت همیشگی شان نگه می دارند هر چند که این قیمت ها کمی از قیمت سایر رقبا بالا تر است. البته فراموش نکنید که آن ها به این دلیل توانسته اند این کار را بکنند که با ارزش و کیفیت خاص محصول خود نظر مشتری را جلب می کنند. پس در نظر بگیرید که اول باید کیفیت محصول تان از همه لحاظ عالی باشد و بعد روی قیمت خود بایستید.

ارزش کالا و خدمات

ارزش کالا و خدمات

اپل هم برای محصولات خود امکانات خاصی را طراحی کرده است که اگر مردم گوشی دیگری تهیه کنند نمی توانند آن امکانات را داشته باشند. در واقع مشتری باید این را حس کند که محصول یا خدمت شما ارزش پولی که می پردازد را دارد و اگر آن را تهیه نکند یک چیز ارزشمند را از دست داده است.

۵- موضع تان مشخص باشد

همیشه استوار باشید. به مخاطبان خود نشان دهید که تمام چیز هایی که ادعا می کنید در محصولات و تبلیغات و پیام های شما وجود دارد. شما باید به تمام اقدامات مارکتینگ و برندینگ خود را کنترل کنید تا مطمئن شوید در تک تک آن ها وحدت خاصی وجود دارد و ظاهر و حس یکسانی را به مخاطب منتقل می کند.

۶- برای مشتریان خود تجربه های خوب بسازید

هر شرکتی می تواند محصولی را تولید کند یا خدمتی را ارائه دهد، اما همه ی شرکت های نمی توانند با محصول یا خدمت شان یک تجربه ی خوب برای مشتری رقم بزنند که حس خوب آن تا مدت ها در ذهنش بماند و همین حس او را وادار کند تا بار ها و بار ها خرید کند.

۷- صحبت با مخاطب ها به زبان خودشان از فنون بازاریابی مهم است

اپل توانست بدون استفاده از کلمات پیچیده و گیج کننده، با زبان مخاطبین با آن ها صحبت کند و به خوبی با آن ها ارتباط بگیرد. برای اینکه بتوانید به زبان مشتریان خود صحبت کنید، باید در شبکه های اجتماعی و… رفتار مشتریان هدف تان را زیر نظر بگیرید و ببینید آن ها در مورد چه مسائلی صحبت می کنند، چه دغدغه هایی دارند و… شما باید از همین دغدغه ها برای ارتباط برقرار کردن با آن ها استفاده کنید.

۸- محصولات و خدمات آینده تان را به صورت یک راز نگه دارید

یکی از بهترین سیاست های اپل این است که در مورد محصولات آینده شان هیچ چیزی نمی گویند. تا زمان پرده برداری از محصول جدیدشان، تمام اطلاعات مربوط به آن مثل یک راز باقی می ماند و کنجکاوی مردم را تحریک می کند. اکثر مارکتر ها همه ی اطلاعات در مورد محصولات شان را به مردم ارائه می دهند، اما اپل ترجیح می دهد با ایجاد ابهام، هیجان ایجاد کند.

۹- هدف گیری احساسات از دیگر فنون بازاریابی است

اپل به خوبی توانسته است به احساسات مشتریان خود دسترسی پیدا کند. در تمامی تبلیغات اپل به جای توضیح در مورد مموری و طول عمر باتری، مردمی را می بینید که خوشحال اند و با استفاده از آیپد ها و آیفون ها حس خوبی دارند.

۱۰- از محتوای تصویری استفاده کنید

ما در زمانی زندگی می کنیم که مردم روزانه توسط کلمات و متن ها بمباران می شوند. به همین دلیل است که ویدیو ها جذابیت بیشتری پیدا کرده اند و بالاترین مشاهدات را به خود اختصاص می دهند. تا می توانید تبلیغات خود را به صورت ویدیویی و تصویری آماده کنید تا مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنید.

حتما بخوانید در کافه آبی

کدام پیش بینی های استیو جابز در مورد آینده تکنولوژی درست از آب درآمدند؟

چگونه فالور های اینستاگرام خود را به کا ( K ) تبدیل کنیم؟

چگونه از اینستاگرام به صورت مفیدتر استفاده کنیم؟

 

نگاراد – ارائه دهنده خدمات دیجیتال

قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *