چگونه یک پروفایل حرفه ای برای پیج اینستاگرام کسب و کار خود داشته باشیم؟

چگونه یک پروفایل حرفه ای برای پیج اینستاگرام کسب و کار خود داشته باشیم؟

آیا میدانستید برای کسب درآمد از اینستاگرام اولا نیاز به یک پروفایل حرفه ای دارید؟ و چگونه باید توسط پروفایل به اعتمادسازی و جذب فالور اقدام کنید؟ در این مقاله به شما کمک میکنم که چگونه یک پرفایل حرفه ای داشته باشید تا بتوانید مخاطبان هدفمند خود را پیدا و جذب کنید.

نام کاربری:

نام کاربری یکی از فاکتور های مهم در داشتن یک پرفایل حرفه ای اینستاگرام میباشد،از همین جهت باید در انتخاب نام کاربری دقت کرد که به چند نکته که گفتم توجه کنید.

۱-کوتاه و مرتبط باشد:

نام کاربری حتی المکان کوتاه و مرتبط به حوزه کاری خودتان باشد تا راحت بتواند در ذهن مخاطب ماندگار شود و از نام های عجیب غریب کاملا بپرهیزید تا مخاطب با خواندن آن بتواند با کلیت پیج کسب و کار شما آشنا شود و هم بتواند شما را راحت تر معرفی کند.درصورتی که دیگر کاربران از نام کاربری موردنظر شما استفاده کرده اند میتوانید از زیرخط یا نقطه و یا پسوند،پیشوند استفاده کنید. برای مثال:

@dr.dehghan & @drdehghan

۲-مشابه و محبوب نباشد

سعی کنید نام کاربری انتخابی شما محبوب و مشابه با نام کاربری پیج های رقیب شما نباشد،چون رقابت را برای شما سخت میکند و همین امر باعث میشود یه تعداد مخاطبان احتمالی خود را از دست بدهید. برای مثال پیجی که در زمینه موفقیت محتوا تولید میکند،اگر نام کاربری خود را موفقیت قرار دهد صدها پیج دیگر مشابه با نام کاربری موفقیت برای کاربر نمایش میدهد و در نتیجه رقابت سخت میشود.

۳-در موارد خیلی خاص تغییر نام کاربری بدهید

ریزش فالور در تغییر نام کاربری یک امر بسیار طبیعی است و سعی کنید در موارد خیلی خاص تغییر نام کاربری بدهید،در غیر اینصورت اینستاگرام به صفحه شما اعتماد نمیکند و باعث سردرگمی و بی اعتماد کاربران نسبت به صفحه شما میشود که بازهم منجر به ریزش فالور میشود.

لوگو:

اولین چیزی که یک مخاطب در بازدید از پرفایل شما یا محتوای شما روبرو میشود لوگوی شما یا همون عکس پروفایل شماست و یکی از پارامترهای مهم هرکسب و کاری برای معرفی،اعتماد و برند سازی میباشد..

در اکانت های شخصی عکس چهره ی خود فرد و در اکانت های تجاری استفاده از لوگو یا نام تجاری بهترین حالت میباشد و باید لوگو ی شما باکیفیت و واضح باشد.درضمن هرماه یکبار عکس پروفایل خود را تغییر دهید تا اینستاگرام متوجه فعالیت شما بشود.

شاید سوال پیش بیاید که چگونه؟ آیا باید مدام لوگوی تجاریمون رو تغییر دهیم؟

خیر،با تغییر رنگ بکگراند لوگو یا خلاقیت های گرافیکی و یا بصورت مناسبتی میتوانید اینکار رو بدرستی انجام بدید،برای مثال لوگو موتور جستجو گوگل . هر چقدر لوگو جذاب تر قلاب شما جذاب تر

بیوگرافی Bio

یکی از بخش های مهمی که باعث جذب فالور میگردد بیوگرافی آن پیج میباشد.در واقع باید در آن بطور مختصر و مفید بنویسید که پیج شما به درد چه کسانی میخورد و با فالو کردن شما چه امتیازاتی برای آنها به ارمغان می آورد.توجه داشته باشید که با کمی خلاقیت در این بخش میتوانید معجزه ی آنرا در افزایش فالور ببینید.

در پیج ها شخصی بهترین حالت بازتابی از ویژگی ها،اهداف،وصعیت شغلی و تحصیلی میباشد و پیج ها تجاری باید از اهداف سازمانی یا شعار،راه ارتباطی،و… باشد.فراموش نکنید که در بیو خلاق باشید و زیبا طراحی کنید برای مثال استفاده از اموجی تلفن در کنار شماره تلفن.

لینک دعوت به اقدام یا CTA:

این بخش بسیار مهم است و یکی از مهمترین و بهترین راه هدایت هواداران به جایی مثل صفحه سایت شما یا کانال تلگرام و… میباشد.و این را فراموش نکنید تا هنگامی که از افراد نخواهید هرگز روی لینک کلیک نخواهد کرد بنابراین باید دعوت کنید تا اقدام به کلیک کنند.

لینک دعوت به اقدام یا CTA

لینک دعوت به اقدام یا CTA

و در نهایت محتوای مخاطب پسند با استراتژیک های خاص خود میتوانید به فروش و برندسازی در اینستاگرام فعالیت کنید که در آینده بابت این موضوع به شما آموزش خواهم داد .

سعید خواجه رضایی
خرداد ۱۳۹۸

شاید این مطلب را هم بپسندید : آموزش استفاده از قابلیت موزیک در استوری اینستاگرام

قبلی «
بعدی »

۲ دیدگاه ها

  1. پینگ بک: آموزش استفاده از قابلیت موزیک در استوری اینستاگرام | کافه آبی
  2. پینگ بک: چگونه از اینستاگرام به صورت مفیدتر استفاده کنیم؟ | کافه آبی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *