چطور نوتلا محبوب ترین صبحانه جهان شد

چطور نوتلا محبوب ترین صبحانه جهان شد

حدود یک سال پیش توی خیابان های پر رفت و آمد تهران و هر کدوم از مال های بزرگ قدم میذاشتی، نشده بود که با یک نوتلا بار مواجه نشیم. همینجا بود که خیلی ها نوتلا را شناختند، خیلی ها مزه اش کردند و خیلی ها هم عاشق اش شدند.

نوتلا یکی از خوشمزه ترین خوردنی هاست که کمتر کسی پیدا می شود که اسم اش را نشنیده باشد.

هر ۲٫۵ ثانیه یک ظرف نوتلا فروخته میشه و اگر بر اساس فروش سال ۲۰۱۳ می توان ۱٫۵ بار دور کره زمین را بچرخیم. شاید شما همین الان که شما هم دارید این مقاله را می خوانید، یک نوتلا توی آشپزخانه داشته باشید و یکی از آن طرفدارهای پر و پا قرص نوتلا باشید.

حالا چی شد است که یک محصول لوکس که بعد از جنگ جهانی دوم به بازار عرضه شده است اینقدر محبوبیت کسب کرده است؟

نوتلا

نوتلا

۱- نوتلا یک نیچ مارکت را پیدا کرد،

جایی که به عنوان یک محصول منحصر به بفرد در صنعت صبحانه خودش را شناساند.

وقتی برای اولین بار نوتلا به بازار عرضه شد،

خودش را به عنوان محصولی که می توان با هر چیزی و هر وقتی خورد معرفی کرد. در تبلیغات نوتلا، این محصول را جایگزین مربا، شکلات، حتا خامه شیرینی و بستنی در میز صبحانه، دورهمی های عصرانه یا قبل از خواب برای اینکه دل ضعف نگیرید، معرفی میشد.

تبلیغات نوتلا

تبلیغات نوتلا

این استراتژی مارکتینگ همیشه با مشکل برخورد می کند، چون وقتی تو محصولی را همه کاره برای همه افراد معرفی میکنی، در اصل هیچ چیز برای هیچ کس نیست. مشتری زمانی که با همچین محصولی مواجه می شود کاملا گیج می شود که با این محصول باید چکار کنم؟

در سال ۲۰۰۹، نوتلا تصمیم گرفت که خودش را تنها به عنوان یک محصول مناسب صبحانه برند کند و از این طریق مشتری های آن ها متوجه شدند که این محصول بهترین انتخاب برای این وعده غذایی است.

نوتلا خودش را به عنوان یک جز مهم و مغذی میز صبحانه به بازار معرفی کرد و در نتیجه به عنوان جایگزین خوشمزه تر و سالم تر از مربا، کره بادام زمینی و هر آنچه بر روی میز صبحانه قرار میگرفت، شناساند.

شاید سخت باشد با میزان شکر بسیار بالا و روغن پالم که در نوتلا وجود دارد، جایگاهی برای این محصول به عنوان یک محصول سالم قائل شد ولی نوتلا تاکید زیاد به مواد تشکیل دهنده کاملا طبیعی و عدم استفاده از مواد افزودنی و رنگ های مصنوعی، خودش را به عنوان صبحانه ای سالم و کامل به مخاطبان اش معرفی کرد.

این استراتژی مارکتینگ نوتلا به خوبی جواب داد و خیلی سریع به عنوان یک صبحانه مشهور در بین مشتریان اش محبوب شد.

مارکتینگ نوتلا

مارکتینگ نوتلا

۲- ورود به فرهنگ عامه،

جایی که با نوتلا شما خلق می کنید، به اشتراک میگذارید و از خوردن اش لذت می برید

ولی واقعا در نظر سازندگان، نوتلا محصولی برای همه وقت، همه کس و همه چیز بود ولی تنها استراتژی مارکتینگ که انتخاب کردند برای این بود که محصول وارد خانه های مشتریان شود. به محض اینکه نوتلا وارد خانه می شد، کنجکاوی باعث می شد که مشتریان از نوتلا در جاهای دیگر هم استفاده کنند.

اینجا بود که کم کم قابلیت همه وقت، برای همه کس بودن نوتلا کشف می شد و در عصر شبکه های اجتماعی، به اشتراک گذاری طرز تهیه های مختلف از مشتریان، این محصول بیشتر از یک محصول مناسب میز صبحانه معرفی کرد.

نوتلا صبحانه

نوتلا صبحانه

این اشتراک گذاری ها در شبکه های اجتماعی پر طرفدار مثل فیس بوک، پینترست، یوتیوب و اینستاگرام هر روز فراگیرتر می شد و همین شبکه های اجتماعی، باعث می شد که مشتریان بالقوه هم ترغیب شوند و نوتلا را امتحان کنند.

شما فکررش را بکنید

(( وقتی فلانی دارد نوتلا استفاده می کند، شاید منم باید یک بار امتحان اش کنم که عقب نیافتم )). این در واقع یک استراتژی نوتلا برای قرار دادن جنبه های سرگرمی در محصول است و همین کشف ها و به اشتراک گذاری ها باعث شد به نوعی این محصول به عنوان کالت غذایی ( یک چیزی که حتما باید هرکسی یک بار تست کند ) در فرهنگ اجتماعی جا بیافتد.

به عنوان مثال در سال ۲۰۱۴ نوتلا تصمیم گرفت به عنوان پنجاهمین سالگرد تاسیس اش کمپین را با عنوان (( پنجاه سال پر از داستان )) اجرا کند و از مشتریان اش در خواست کرد لحظه ها و رسپی های خاص خودشان را با هشتک #nutellastories به اشتراک بگذارند. بیش از ۷۶ هزار داستان به اشتراک گذاشته شد. این درگیری مخاطبان با برند کمتر در محصولی دیده شده است.

بیشتر بخوانید : پوست و موی زیبا با روش های طبیعی

مطالب جالب بیشتر از سراسر دنیا در کافه آبی دات آی آر

 
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp chat