خوراک گوشت خوشمزه به همراه طرز پخت آن و خواص عالی گوشت

  • توسط Amirhosein
  • مرداد ۱۹, ۱۳۹۸
  • آشپزی
  • ۰
خوراک گوشت خوشمزه

خوراک گوشت یکی از لذیذ ترین نوع غذا برای هر فرد ایرانی است چرا که ایرانی ها در مصرف گوشت رقیبی ندارند و با این گرونی ها باز هم به سراغ انواع گوشت می روند .سایت کافه آبی این غذای خوشمزه را به شما هدیه میکند

طرز تهیه خوراک گوشت

مواد لازم برای خوراک گوشت : گوشت گوساله ۱۵۰ گرم گل کلم ۳۰۰ گرم هویج ۳ عدد کلم بروکلی ۲۰۰ گرم پیاز خلالی خرد شده ۲ عدد بیبی کورن ۵ عدد فلفل دلمه ای رنگی خلالی خرد شده ۱ عدد فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری فلفل قرمز یک دوم قاشق چایخوری قرص عصاره سبزیجات ۱ عدد سس سویا ۱ قاشق سوپخوری شکر ۱ قاشق سوپخوری روغن زیتون ۳ قاشق سوپخوری روغن مایع به میزان لازم

طرز تهیه خوراک گوشت

طرز تهیه خوراک گوشت

 

طرز تهیه خوراک گوشت :

گوشت را نواری برش بزنید و داخل قابلمه ای با مقداری آب روی حرارت ملایم بگذارید تا بپزد.

گل کلم، هویج و کلم بروکلی را درون قابلمه ای دیگر حاوی آب در حال جوش بریزید و بعد از ۵ دقیقه آب کش کنید. سپس بلافاصله آن ها را در آب یخ بگذارید تا تازگی سبزیجات حفظ شود.

گل کلم و کلم بروکلی را گل گل کرده و هویج را خلالی خرد کنید.

بیشتر بخوانید : سالاد ماکارونی خوشمزه به همراه طرز تهیه آن و خواص عالی سالاد ماکارونی

پیاز را درون تابه ای با مقداری روغن مایع تفت دهید تا سبک شود. بعد گوشت را به آن بیفزایید و خوب تفت دهید.

بیبی کورن را از طول برش بزنید و به همراه گل کلم، هویج، فلفل دلمه ای و کلم بروکلی به گوشت بیفزایید و خوب تفت دهید.

فلفل سیاه، فلفل قرمز، عصاره سبزیجات، سس سویا، شکر و روغن زیتون را به مواد اضافه کنید و ظرف را از روی حرارت بردارید.

بعد آن را داخل ظرفی سرو کنید.

خواص عالی گوشت

خواص عالی گوشت

خواص عالی گوشت

ویتامین B12:

غذاهای مشتق شده از حیوانات مانند گوشت، تنها منبع رژیم غذایی ویتامین B12 هستند که یک ماده غذایی ضروری برای تشکیل خون و عملکرد مغز و سیستم عصبی است.

روی:

گوشت گاو بسیار غنی از روی، یک ماده معدنی است که برای رشد و نگهداری بدن مهم است.

سلنیوم:

گوشت به طور کلی یک منبع غنی از سلنیوم است، که یک عنصر اساسی ضروری است که دارای ویژگی های مختلفی در بدن است.

آهن:

مقدار زیادی در گوشت گاو یافت می شود، آهن گوشت عمدتا در شکل هِم است که کارآمدی دارد.

نیاسین:

یکی از ویتامین های B که ویتامین B3 نیز نامیده می شود. نیاسین دارای وظایف مختلفی در بدن است. مصرف نیاسین پایین با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی همراه است.

ویتامین B6:

یک خانواده از ویتامین های B است که برای تشکیل خون مهم است.

فسفر:

به طور گسترده ای در غذاها یافت می شود، مصرف فسفر به طور کلی در رژیم غربی بالا است. برای رشد و نگهداری بدن ضروری است.

خوراک گوشت

خوراک گوشت

گوشت گاو حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر البته در مقادیر کم است. علاوه بر این محصولات گوشتی فرآوری شده، مانند سوسیس نیز، ممکن است حاوی مقدار زیادی از سدیم (نمک) باشد.

مطالب بیشتر در کافه آبی

قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp chat